22 online nu |  Login | Bliv medlem
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
Nyheder
Nyheder totalt: 8294
i dag: 0
25618 skribenter.

123nu.dk sommerhus

Tip en fiskekammerat! Tilføj Lystfisker Forum til foretrukne Gør Lystfisker Forum til startside

Søg i Laesestof:

Seneste tilbud
indtastet af grejbutikkerne

flere tilbud

Danmarks største Grejbutik på nettet

Ren Samba !! 12 Kg Havørred på 4 timer
Mandag d. 21 januar 2008 - af  Michael Hansen  Læst 3986 gange.
Satset efter Havørreder søndag den 20 januar 2008 gik til det østlige Danmark hvor jeg startede kl. 8:15.
Efter at jeg havde siddet og kigget lidt på vandet og det var ved at blive oplyst opserverede jeg lidt aktivitet i overfladen.Men kunne ikke få dem i tale hverken med , flue, blink. Gav området lidt ro og flyttede mig 40 meter.
Herefter fik jeg et yderst mærkbart hug kl. 10:00 ved spinstop på mit UL Shimano grej med 0,20 line som viste sig at være en Havørred på 6.6 KG og 90 cm lang (billede) som blev nænsomt udsat igen.
Tænk hvad den vil veje senere på året.

Præsis en time efter fik jeg endnu et kanonhug ved ny plads. Hugget var mere kontant og den
gik dybt med hurtige ryk.
Efter nogle minutter flex på klingen så jeg den i overfladen og gav den udløb flere gange. Da den var mere synlig 3 meter fra mig tog den igen det sidste udløb med masser af skumsprøjt.

Oppe på land viste vægten på denne Havørred 5.6 kg og 82 cm konditionsfaktor 1,01 som også blev genudsat. Denne kan ses på min profil.
Denne dag er en af de sjældne med samlet over 12 kg indenfor mindre end 4 timer.
Jeg vil kalde det en Sambadag da det var Samba Wobleren på 16 g. som måtte lide med bøjede kroge og ridser i lakken.